مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بنده تاجگردون را به طور کامل می‌شناسم و کمک کردم که اعتبارنامه ایشان رأی نیاورد؛ نمایندگان انقلابی اعتبارنامه وی را نخواهند پذیرفت.

آقاتهرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه‎­ای به سؤالات پیرامون عملکرد، تأیید اعتبارنامه برخی نمایندگان و شفافیت اموال و آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

وی درباره چگونگی روند اعتبارنامه برخی نمایندگان در مجلس گفت: بنده تاجگردون را به طور کامل می شناسم و در مجلس نیز بقیه نمایندگان کمک کردم که اعتبارنامه ایشان رأی نیاورد و همچنین از آقای دلخوش نماینده سابق مجلس شناخت کافی دارم، فردی بسیار فعال و پیگیری است، اما برخی مسائل در این دوره درباره وی شنیده ام، اگر این مسائل صحیح باشد، بسیار ناراحت کننده و تأسف انگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی بیان کرد: اگر شورای نگهبان در زمان تایید صلاحیت‎ها به مدرکی مبنی بر عدم صلاحیت فردی دست نیافته است و بعد مدرکی علیه این فرد پیدا شود، صلاحیت وی غیر قابل قبول خواهد بود.

وی در زمینه تأیید اعتبارنامه تاجگردون در مجلس گفت: رأی ۷۰ نفر از نمایندگان مثبت و ۱۵۴ رای منفی بود؛ اما این افراد اطلاعات از سابقه تاجگردون نداشتند، بنابراین رای مثبت به وی دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان باید ظرف مدت ۲۴ ساعت مدارک خود را برای تأیید صلاحیت به شوراها ارائه دهند و گرنه غیرقابل قبول است، از این رو بعد از بررسی شورا، با ارائه اخطارنامه، اعتبارنامه تاجگردون به صحن علنی مجلس برگشته است؛ که در این مرحله نمایندگان انقلابی و پای کار، اعتبارنامه وی را نخواهند پذیرفت.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد لیست ائتلاف جبهه نیروهای انقلابی بیان کرد: جبهه پایداری ۴۰ شاخص و آرمان از مکتب امام و فرمایشات رهبر انقلاب برای پذیرش نمایندگان و لیست خود را دارد و شیوه پدرسالارانه در این حزب، غیر قابل قبول است و کسی نمی تواند با لابی‌گری فردی را در این لیست قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ابزار کرد: دوستان ائتلاف به گونه دیگری رفتار کردند و در لیست آنها افرادی قرار داده شد که خودشان اعتراف دارند برخی از آنها از اعتبار و طلاحیت کافی برخودار نیستند؛ از این رو اختلاف مبنایی در تعیین صلاحیت برخی نمایندگان میان جبهه ائتلاف و جبهه پایداری پابرجاست.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 521294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    13 14
    رایی که به تاجگردون دادم اگر بر اساس سیاسی بازی و جناح بازی و غرض ورزی اعتبارنامه اش را رد کردین در روز قیامت ازت نمیگذرم و اگر این اتهامات بعد از رد شدن اعتبار نامه در یگ دادگاه صالح پیگیری نشود باز هم روز قیامت نیبخشمت و ازت نمیگذرم
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    12 13
    همین چنداصلاح طلب راهم برنمیتابند.واقعاکه!!!
    • ناصر IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      10 13
      اصلاح طلب مساوی است با معجون هفتاد رنگ
  • مسعود US ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    9 13
    حیفه تاجگردون که بخواد تو این مجلس بمونه.
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      1 2
      اصول گرا چه معجونی بود که کشورو خورد نابود کرد
  • احمدیان IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    7 13
    اقا تهرانی همین الان کار پدر سالار را در مجلس انجام می دهد . اجازه دهید نمایندگان مستقل تصمیم بگیرند ./.
  • AE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    15 7
    نماینده هایی امثال تاجگردون که در طول نمایندگی ضعیف عمل کنند همان بهتر که تو مجلس نباشن
  • جانبازجنگ تحمیلی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    17 10
    شیرت مادرت حلالت حاج آقاتهرانی که اعتبارنامه تاجگردون راتائیدنکردی
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    13 3
    بهتره صبر کنیم ببینیم مدارکشون علیه ایشون چیه؟
  • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    9 5
    تاجگردون حتما آمریکابوده ودوتابعیتیه که آمرتضی گیر داده بهش
  • شکوهی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    هر نماینده ای که بدون تحقیق و کارشناسی و بدون توجه به وجدان انسانی خود به فردی رآی اعتماد یا عدم اعتماد بدهد خائن به انقلاب و خون پاک شهدا ست!
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 1
    اعتبار نامه ایشان هم نباید تایید شود چون هیچ تخصصی ندارد
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    چه خوب بود همه نماینده ها اعتبار نامشون بررسی بشه و اول از همه هم آقا تهرانی باشه تا ببینیم خودش اشتباهی کرده یا نه ، اون موقع بیاد در مورد یکی دیگه نظر بده
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    6 0
    بزرگواریی که نظر دادن خواهشا از روی احساس و نگاه حزبی و جناحی نظر ندیم ، اینکه گفتن چندتا اصلاح طلب رو نمیتونن تحمل کنن و اصول گراها چی کردن و چی و چی ، بجای این نظرات و درخواستها بیایم دنبال این باشیم که اگه فردی حالا از هر حزب و جناحی که باشه ، واقعا اگه تخلف کرده باید کنار گذاشته بشه و بعد پاسخگو هم باشه ، نه اینکه قضیه رو جناحی کنیم و بعد مسئولین رو تو فشار بگذاریم تا اینکه کار رو مصلحتی ادامه بدن ، نتیجه این حمایت ها و دیدگاههای حزبی و جناحی میشه مصلحت کاری و در آخر تبدیل میشه به یک فساد بزرگ که الانم داریم از بعضی از مسئولین و نمایندگان میبینیم . باید با فساد و فاسد جنگید حالا میخواد از هر جایی و یا جناحی که باشه.
  • بهشت یاسوج سروک IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    امثال تاجگردون را باید واسه مجلس غنیمت دانست ، اما متاسفانه عده ای که نانشان در حذف رقیب وانحصار وانتصاب بدون انتخاب و نظر مردم است چشم روی حقایق وتوانمندی دکتر تاجگردون بسته اند وبه یقین چنین دیدگاهی اخرش فراموشی ونادیده گرفتن مردم ونیازهای انان است .